Vårtecken

Här har våren inte kommit så långt än.
Buskar och gräs har börjat bli grönt.
Men annars har det inte hänt så mycket ännu.
Så därför blev jag jätteglad för besöket jag fick igår.

En liten humla flög in genom det öppna fönstret.
Tog ett litet ärevarv runt köket och flög sen tillbaka ut till solen igen.
En humla är ju ett riktigt bra vårtecken.

Ett annat vårtecken, av ett helt annat slag, är att byggställningar börjat komma upp runt en del hus i området.
Att jobba på huset, måla och fixa, är ju ett vårtecken det också. Hihi 😀


Igår hade jag en skön Söndag i mitt eget sällskap.
Jag bara var och gjorde nästan ingenting.
Utom det nödvändigaste, som att fixa lite mat när magen började kurra.
Såna dagar kan vara så sköna ibland.

Idag ska jag ta mig en promenad.
Vart vet jag inte än, kanske till bibblan för att få tag på något nytt att läsa.

Jag hoppas att ni har en bra start på den här veckan.
Ta vara på dagen och gör något bra av den.
Nu ska jag gå ut och titta om jag hittar fler vårtecken.
Kram

Kommentarer

  1. Här hos oss ca 5 mil söder om dig har vi både sippor och krokus och hyacinter just nu.
    Så det är nog inte så långt kvar innan du ser det hos dig också. En vecka kanske.
    Härligt att det äntligen blir lite väder att vara ute i tycker jag.
    Ha en bra dag nu. Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du har rätt i att det bara tar en vecka till.
      Just nu har vi gråväder och 0 gradigt. Fy så trist.
      Kram

      Radera
  2. Gjorde ingenting här också igår.
    Ha en bra start på den nya veckan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Att göra ingenting är en konstart i sig. =)
    Ha det bra du också Carin.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning