Söndags funderingar

Nu när jag har fått lite extra tillskott i kassan har jag  bestämt mig för att köpa en sak jag funderat på ett bra tag.
En Air fryer. Så man kan fritera mat utan olja.
Svägerskan har en och den är jättebra.
Hon friterar strips, grönsaker, fisk och kyckling.
Och det smakar bra och är lite nyttigare än oljefriterade maträtter.
En sån ska jag köpa nu. Det blir bra.

Så på Tisdag ska jag åka iväg med dottern och köpa mig en Air fryer.👍

Är det något man hinner med nu när man mestadels är ensam så är det att tänka och fundera på saker.
Igår kom jag på att mina tavlor inte satt riktigt som jag ville ha dom.
Så då tog jag fram stegpallen och hammaren och började flytta alla tavlorna.
Det tog mycket längre tid än jag trodde.
Insåg att det var långt över lunch tid när magen började knorra.
Gjorde en omelett på ankägg jag fått av brorsdottern
Smakade både krämigt och gott. Har aldrig använt ankägg förut så det var en ny erfarenhet.

På e.m. började jag städa bokhyllan.
Dammade och rensade lite på hyllorna, det behövdes verkligen.
Då hittade jag en bok jag fick av en vän för länge sen
Den hade hamnat bakom och blivit bortglömd.
Så resten av e.m. satt jag uppkrupen i soffan och läste och bara lät timmarna gå.

Gjorde en enkel köttfärssås till middag.

Sen på kvällen tittade jag på en film på HBO
och då unnade jag mig lite glass.
Köpte en ny smak som jag ville prova och den var riktigt god.

Jag har i alla fall aldrig sett den förut så den var ny för mig. 

Men det var Lördag det, som blev en bra dag.
Idag är det Söndag och jag ska göra om samma sak.
Alltså njuta av dagen. Ska äta jordgubbar sen som jag nyss rensade. Sommar i en skål.
Jag hoppas att ni njuter av er dag också.
Kram


Kommentarer

  1. Gubben var lite på om en sådan maskin, men jag sa tvärt nej till den. Den är säkert jättebra men man ska ha plats för grejerna med. Och jag vill inte ha köksbänken full med arbetsredskap, sån är jag.
    Glassen fick vi smaka i julas när vi var i Sverige. En av våra barnbarn valde den i affären då.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller bänkyta till alla maskiner. Men har hyllor och skåp att förvara sånt i.
    Ni har väl ett mindre kök antar jag. Visst var väl glassen god.
    Tyckte jag i alla fall. Smakade sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Köpte en air fryer förra året. Det bästa vi gjort. Använder den hela tiden. Plats fick vi genom att slänga ut den gamla fritösen.
    Glassen såg god ut och den ska jag testa vid tillfälle.
    Ha en skön söndagskväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker att inte äta så mycket söta efterrätter. Så för mig passar en lite syrlig sorbet aktig glass bra. Då nöjer jag mig med dessutom med litegrann.
      Annars är jag ju en riktig glass älskare.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning