Har bestämt

Har ju bestämt mig för att jag ska börja röra på mig lite mer. (egentligen mycket mer)
Så igår var jag ute och promenerade i det vackra vårvädret.
När jag kom hem sopade jag rent på uteplatsen.
Tänkte att om det blev lika fint idag kunde jag ju sitta ute i solen en stund.
Men dagen har börjat med gråväder här.
Fast det är i alla fall några plusgrader.
Men det blir nog regnjacka som gäller på dagens promenad och inte blir det att sitta ute heller.
Igår fick jag två besked ett väntat och ett oväntat.
Men inget blev som jag hade tänkt mig.
Först fick jag besked om skatteåterbäringen som betalas ut idag, hann tänka ett litet yippie.
Men direkt efter det fick jag besked om en sluträkning som blev mycket högre än jag visste.
Där flög skatteåterbäringen, som ändå inte var så stor, sin kos.
Det blev bara några hundralappar kvar efter det.
Blev så klart besviken först men sen insåg jag ju att jag faktiskt var hjälpt av pengarna ändå.
Slapp ju ta av pensionen till den där räkningen.
Så även om pengarna inte kommer att användas till det jag hade planerat så kommer de ju till användning ändå. Bra så.
Nu ska jag klä på mig och ta en morgonpromenad.
Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer

  1. tråkigt sånt där när man har en plan å så omkullkastas den..minns förr när barnen bodde hemma å elbolagen hade en sluträkning i början av året å den låg på flera tusen mer än jag hade tänkt mig ....å då hade man ingen skatteåterbäring att ta av..men en stor del av semesterkassan vi hade kämpat ihop rök det året ...bläää...skönt de slutade med sånna knäppa räkningar ..nu betalar jag varje månad å kan även följa förbrukningen på deras hemsida
    ha en fin dag ...hoppas solen tittar fram lite på efm om inte annat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betalade också elen varje månad tidigare. Men nu har de gjort om så man kan bara betala kvartalsvis. Så jag räknar med det i min månadsekonomi. Och sparar ett visst belopp varje månad. Så jag alltid har när elräkningen kommer. Oftast har jag lagt undan för mycket. Haha. Hellre det än tvärtom.
      Kram

      Radera
  2. Inte kul när man tänkt något annat med slantarna. Men som du skrev du slapp att ta dina pensionspengar till den dumma räkningen.
    Ha en bra dag och hoppas solen kommer till baka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Solen kom när jag redan varit ute och gått i regnet. Haha
      Kram

      Radera
  3. Ja det är alltid ömsom vin ömsom vatten i livet, inkomster och utgifter...
    Hoppas du får en fin påsk och jag skickar en varm VÅRKRAM till dig :)
    Titti

    SvaraRadera
  4. Tack Titti. Jag önskar er en härlig påskhelg. Förhoppningsvis utan horder av turister från städerna.
    Vårkram till dig också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen