Sista dagen

Sista dagen av påskhelgen idag.
Hade tänkt fixa till det lite ute på min lilla altan idag.
Har tömt de gamla blomlådorna och kastat vinterväxterna, sopat rent och fint på trädäcket.
Men mer än så blir det inte just nu, för det blåser stormvindar här idag.


Istället har jag bokat tvättstugan hela dagen lång.
Vilket sätt att avsluta påskhelgen på va?!😉

Jag har haft en jättebra påskhelg.
Först med barnbarnen och dottern samt svärsonen både Torsdag och Fredag.
Sedan med min bror och svägerskan Lördag och en del av Söndagen.
Vi var ute i det fina vädret och njöt av vårluften.
Sen åt vi en god påskmiddag och hade en mysig kväll.

Kom hem på e.m. igår och då bara njöt jag av att vara hemma hos mig själv igen.
Som man gör när man varit borta.

Idag avslutar jag påskhelgen med att tvätta och feja lite här hemma.
Ska hitta på något gott till middag som inte påminner ett endaste dugg om påsk.
För nu är det "färdig påskat" för min del.
Den här påskkärringen känner sig redo att stänga ner den här påsken för i år nu.
Även fast det har varit en väldigt trevlig och mysig helg på alla sätt.

Jag hoppas att ni också har och har haft en bra helg.
Vi "syns" i morgon. Sköt om er och ha det bra.
Kram

Kommentarer

  1. Låter som en härlig påsk som du haft. -Ja våran var väl sådär.
    Här ska tvättas i morgon, för idag kommer det lite regn och då är det ingen hit att hänga kläderna ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att kunna hänga tvätten ute. Det doftar alltid så gott om tvätten sen den hängt ute på tork. Ha en bra dag nu.
      Kram

      Radera
  2. Ja påsken här blev rätt bra också. Även fast den var ovanligt stilla.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, stilla var den stundvis här också. Mer stilla än den brukar vara.
      Men mysig ändå. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning