Påskrapport

Godmorgon på er alla bloggare som kikar förbi här.
Skärtorsdag och Långfredag avklarade.
Nu tar vi itu med Påskafton.

Skärtorsdag var jag först valp vakt, åt två små söta valpar. Även fast den ena var en människovalp.😀

Sen passade jag hela flocken över natten, hemma hos dom.
Frost tycker det är skönt att mormor kommer så han slipper vakta ett tag och kan slappa istället.
Då passar valpen på att smita upp i den förbjudna soffan. " Vaddå, fick jag inte vara här?"

Så kom Fredagen och vi väntade på föräldrarnas ankomst, så vi kunde måla ägg.
Det blev en hel del olika alster, av olika kvalitet.
Men roligt var det, precis som vanligt.
Sedan åt vi en påskmiddag med ägg, sill och annat gott som hör påsken till.
Jag orkade som vanligt inte ens smaka på all mat.
Och självklart blev det kaffe och sötsaker också.

Godisskålar och påskägg hade dottern utplacerade lite överallt i små söta grupper.
Sedan var vi ganska trötta och nöjda både vuxna och barn.
Så då skjutsade dottern hem mig vid 18-tiden.

Resten av kvällen halvsov jag i soffan framför olika tv program jag inte har några större minnen av.
Men nu är det Lördagsmorgon och Påskafton.

Jag ska åka ut på landet till min bror idag och fira lite påsk med honom och svägerskan. Bara vi tre.
Så är det i dessa Corona tider, inga stora familjefiranden under påskhelgen.

I alla fall är det så med människor som har något att tänka med och inte struntar i Folkhälsomyndighetens uppmaning om påsken.

Jag kommer hem någon gång i morgon på dagen.
Ska ha en lugn Påskdag hemma för mig själv.
På Måndag avslutar jag påskhelgen med att sätta upp mina nya persienner, ääääntliiigeeen!!!!
Rättare sagt min dotter tar med borren och sätter upp dom.

Jag önskar er alla en riktigt mysig påskhelg nu.



Glad Påsk! Ta hand om er och varandra.
Kram




Kommentarer

  1. Vilka härliga dagar du haft och även idag.
    Önskar dig en riktig Glad Påsk.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig dag på landet.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, alltid trevligt att komma bort och få lite miljöombyte en stund.
      Kram

      Radera
  3. Härliga bilder och det låter som en skön påsk :)
    Vädret är fint och mycket mat blir det...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit en riktigt skön påsk. Bara en dag kvar nu.
      Ha en jättefin avslutning på påsken nu.
      Kram

      Radera
  4. Härligt ...det där behövde du efter din långa karantän ...hade fortsatt fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ha det riktigt fint du också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning