Efterlängtad dag


Jag har längtat efter den här dagen, den här Söndagen.
Inte för att solen skiner, inte för att det är just Söndag heller.
Utan för att det är den enda dagen den här veckan då jag inte har ett enda dugg att göra.
Ingen att träffa och inga måsten. Kan bara glida med i min egen takt. Bara vara. Skönt.

Hade det varit tillräckligt varmt hade jag tagit med mitt morgonkaffe och satt mig på uteplatsen.
Men det blir inte på ett tag ännu, när riktiga värmen kommer.

Igår kom mitt lilla bustroll Alex hit och hälsade på.
Han hade plockat en vitsippa till mig som han hade hittat på tomten hemma.
En enda liten ensam vitsippa. Det är ett mått på hur långt våren kommit hos oss, inte så långt.
Men ändå med en fot inne kan man säga.

En fot förklädd till en liten ensam vitsippa.

Den får snart sällskap av många många fler. 

Ha en skön Söndag.
Kram










,




Kommentarer

  1. Ha en härlig och skön söndag nu utan några måsten.
    Här ska det solas på takterrassen en stund för solen visar sig i dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att solen kommit tillbaka. =)
      Kram

      Radera
  2. Ja ack så skönt...bästa! En dag för vila...
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårkram från mig och Sundsvall. =)

      Radera
  3. Skönt att våren anlänt till slut.
    Han ser verkligen busig ut din Alex. ��
    Skönt att du fick en dag att bara vara.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja han är en riktig busunge med glimten i ögat.
      Söndagen blev fantastiskt skön. Hoppas allt är bra med er.
      Kram

      Radera
  4. Men oj ...då har ni ju massa vår kvar att se fram emot ..här blommar vitsippor tussilago ..körsbärsträd och påskliljor magnolia å massa annat ..hoppas du fick en toppen dag med vila å vara själv ...hade fint

    SvaraRadera
  5. Ja här har våren inte kommit så långt än. Men det är på väg nu.
    Hade en jätteskön dag i mitt eget sällskap. Hoppas du hade en bra dag också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning