Jaga myror

Igår regnade det här, hela förmiddagen.
Tog mig en promenad ändå.

Gatorna här omkring var nästan helt folktomma.
Men jag drog upp huvan på min regnjacka och gick min runda ändå.(Sista snön har nästan regnat bort, yippie)

Hann inte mer än hem och hänga upp min blöta jacka innan regnet upphörde.
Och sedan sken solen hela eftermiddagen. Så typiskt!
Solen skiner här idag också. Härligt.
Så dagens promenad blir betydligt behagligare.

Jag ägnar mig åt spårning just nu, myr spårning.

Har fått in myror men vet inte var dom kommer in.
Har ställt ut en myr dosa i köket där jag hittat dom.
Men helst ska man ju veta var dom går in och ut så man kan ställa dosan där.
Så det är det jag försöker ta reda på nu.

När jag ser en myra försöker jag följa den med blicken för att se var den går.
Men dom är snabba och försvinner oftast ner mellan golvplankorna eller under en matta.
Så jag har blivit en riktigt fixerad myr jägare nu.
Vill ju inte ha in alla innevånare i stacken i mitt kök.
Ryser bara jag tänker på en riktig myr invasion.

Annars händer inte så mycket här nu.
Dagarna lunkar på i samma stil ungefär.
Imorgon kommer Storm och ska vara här på dagen.
Kan snart inte kalla henne valp längre, hon har blivit så stor. Sen på kvällen ska jag hem till barnbarnen och vara barnvakt när föräldrarna ska koppla av lite.
Så lite omväxling till vardagslunket blir det ju då.

Nej nu lockar solen på mig. Dags att ta min lilla morgonrunda.
Ha en härlig mitt i veckan dag.
Kram

Kommentarer

  1. Så härligt att det är solsken på din runda idag.
    Ha en fin och bra dag och hoppas du hittar myringången.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ha en bra dag du också.
      Kram

      Radera
  2. fy för myror ..haft några inne jag oxå ..men nu är det borta..min yngsta hade massa inne när hon bodde i sin lilla etta här nere där ajg bor ..läskigast när det klättrar i sängen å man sover ...man vet inte vad det tar sig in liksom ..vakna med myror som killar i örat eller näsan liksom ...blääääää
    hoppas du hittar vart de tar sig in ..vi ställde ut funlight saft i små korkar men såg de aldrig dricka ..läst nått om att de matar de nykläckta myrorna å de dör för det är ju ingen riktig sockerlösning ...ja nått sånt har jag för mig det var...vi hade även dosor ...silikonade små hål som vi trodde de kom in genom å hade myrr utanför i stengrunden å kanel testade vi oxå ...men de kom in ändå de jäklarna
    synd det regnade men skönt ändå efter man gått sin vända ..härlgit att snön nästan försvunnit ..nu får det inte komma mer
    hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja det är jobbigt med myror. Inga roliga snyltgäster. Hoppas de blir avhysta snabbt.
    Vet inte hur lång tid det tar för myr dosan att ha effekt på dom. Får hoppas på det bästa.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning