Ännu gladare

Glad, gladare, gladast..........är jag!!!!

För ett tag sedan fick jag en oväntad räkning, en slutbetalning kan man väl kalla det för.
Jag ringde och försökte reda ut vad det rörde sig om.
Allt ledde till att det var dom som hade rätt och jag fick betala.

Skattepengarna fick jag ingen glädje av utan dom gick till att betala räkningen.
Tröstade mig med att då var det ju i alla fall betalt nu och inte från min pension.

Men igår e.m. hände det något oväntat.....igen.
Det visade sig att det trots allt var jag som hade rätt.
Jag skulle inte betala ett öre!!! Så nu fick dom betala tillbaka det jag hade betalat. Yippie!!!!
Känner mig på grön kvist så att säga och utförde en liten glädjedans här för mig själv.
Nån där uppe måste gilla mig, brukar man säga när man har tur.
Hallå där uppe, jag gillar dig också.

Kram

Kommentarer

  1. fanken vad härligt ...meningen du ska ha det lite extra mysigt i en stuga i sommar då kanske
    ha en toppen lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.Det känns verkligen härligt.
      Kram

      Radera
  2. Jippi, så himla kul när det blir åt rätt håll, och att de hörde av sig att de gjort fel.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tog 2 veckor ca innan de upptäckte sitt fel.
      Så det var ju en glad överraskning för mig.
      Kram

      Radera
  3. Åhh så skönt! Sånt gillas :) GLAD för din skull...
    Mysig söndag önska jag dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti! Önskar dig detsamma förståss. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen