Varit vaken ett par timmar redan

Lördagsmorgon, jag är uppe tidigt som vanligt.
Det är alldeles tyst i resten av huset.
Grannarna sover förmodligen.

Idag ska jag åka med min bror och hans fru på något som kallas för bakluckeloppis.

Har varit på en sån förut för något år sedan och blev lite förvånad.
För trots sitt namn så var det ingen som sålde något från sin bil.
Det var som en second hand marknad med olika bord och stånd, som en marknad brukar vara.
Fast billigare eftersom det är second hand.

Vi får väl se om vi gör några roliga fynd.
Blir kul att kolla in allt i alla fall.
För nyfiken är jag ju alltid.

Efter vårt loppis besök ska jag följa med brorsan och svägerskan hem på middag.
Blir att jag sover kvar där och åker hem imorgon.
Dom bor ca 4 mil härifrån.
Går fort att köra, men skönt att slippa köra flera gånger samma dag.
Som tur är har dom ett jättemysigt gästrum där jag gärna sover.

Det är växlande här idag, sol och mulet om vartannat.
I e.m. ska det visst bli regn om prognosen stämmer.
Jag får stoppa ner ett paraply i väskan för säkerhets skull.


Känner att den här sköna morgonen kommer att bli till en lika bra dag.
Sol eller regn spelar egentligen ingen roll för det är ju ändå sommar.
Och det kommer bli en fantastisk dag.



Kommentarer

  1. Låter som en toppenlördag som du ska ha.
    Och hoppas att regnet håller sig borta så du slipper paraflaxet.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning