Skönt med regn ibland

Regnet höll mig sällskap hela dagen igår.
När jag stod i tvättstugan och hängde tvätt
och när jag satt uppkrupen i mitt favorithörn i soffan och läste.

När det lät som om det avtog lite tänkte jag att jag hade slöat tillräckligt.
Så nu var det dags att röra lite på sig.
Så jag tog på mig mina vita gympa skor i skinn.
Bra på att hålla vätan ute en regnig dag.
Men annars för varma att ha på sommaren.
Sedan traskade jag iväg på min ruskväders promenad.
 Inte många flanörer ute i regnet på stan den här dagen.
Några enstaka tappra paraplyanvändare, annars bara bilister.
Det var ganska mysigt på något sätt att strosa omkring i regnjackan i min egen bubbla.
Utan att behöva engagera mig i något annat än att undvika de värsta vattenpölarna.
Trots vädret blev det en skön promenad och när jag vände hem var jag på solskenshumör i regnet.

Hemma väntade mina ny lånade biblioteks böcker på att bli öppnade och lästa.

Tillsammans med en extra stor kopp kaffe och en wrap med kyckling och curry röra blev det en bra eftermiddag också.

En del dagar är det skönt med lite regn.
Eller hur?

Ser ut att bli en lika regnig Torsdag, men jag ska ha en bra dag ändå.
Ha det ni också!

Kommentarer

  1. Den översta boken på fotot av Koontz har jag läst. Den var jättespännande. Så nu har du bra läsning att se fram mot.

    SvaraRadera
  2. Ha en skön och lika fin torsdag som din onsdag var.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning