Söndagsmorgon

Gårdagens födelsedagsfirande blev väldigt trevligt.
Barnen var glada och nöjda med presenterna.
(suckar av lättnad 😄)
Det var strålande sol, riktigt sommarväder, så vi kunde sitta ute i trädgården och äta.
Bl.a. de här godsakerna.
Blev lite konstig färg på fotot, kan bero på att jag bad dottern mms:a det till mig.
Men det var i alla fall olika sorters pannacotta.
Några med smak av sura nappar och några med choklad och Baileys smak.
Sååååå goda var dom.😋

Det var ett trevligt firande alltså.
Hade en lugn kväll hemma sen framför tv:n.

Idag går jag omkring i mysbyxor och en gammal ful t-shirt, som är så mjuk och skön att jag inte vill kasta bort den.
Ska bara vara hemma och inte göra något särskilt alls.
Utom att lata mig och ha det riktigt skönt.

Pratade med en kompis häromdagen om hur helgerna såg ut när vi var små.
På Lördagarna var man oftast ute och lekte med sina kompisar hela dagen och hade jättekul.
Men på Söndagarna var det alltid familjedagar.
Då fick man inte vara med kompisarna, då var det släkt och familj som träffades, åt middag och umgicks.

Jag undrar om det finns några som har samma regler än i dag?
Jag tror knappast det, men man vet ju aldrig.
Annars tycker jag det verkar som om Söndagar nu för tiden är den stora bio och pizza dagen.
Man går på bio och sen tar man en pizza eller någon annan snabbmat till middag.

Eftersom jag bor själv och inte har någon annan att ta hänsyn till gör jag precis som jag vill.
Vare sig det är vardag eller helg, jätteskönt.
Visst kan det bli lite ensamt ibland men för det mesta är jag nöjd med mitt självvalda singelliv. 

Nej, nu har jag surrat färdigt för den här gången.
Alldeles för mycket svamlande blir det ibland.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och fortsätta att njuta av den här sköna Söndagen.

Ha en skön Söndag ni också.






Kommentarer

  1. Skönt att bara strutta runt i myskläder och bara göra som man vill. Söndagar var det nästan alltid söndagssteken på bordet.
    Pannacottan såg mycket god ut och jag skulle viljat provat båda sorterna.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning