Min promenad blev inte som jag hade tänkt mig

Igår när jag var på väg ut på min promenad fick jag vända om direkt.
Jag hann bara ut på gatan och hade börjat gå en liten bit, när jag fick se min dotters bil komma.
Då var hon och barnen på väg till mig för att fika.😃

Det var den här killen som hade envisats med att åka till mormor.
Alex är en klok kille tycker mormor förståss då.

När vi hade fikat följde jag med på sko jakt till barnen.
Små fötter växer snabbt och inför skola och dagis start behövs det nya höstskor, gymnastikskor  och inneskor och gummistövlar.
De stora barnen var klara med sina skoinköp.
Så det var bara Alex kvar.

Med tanke på mängden skor kan det snabbt bli riktigt dyrt, då är man glad att Skopunkten finns.

Ett par höstkängor, ett par gummistövlar och ett par foppatofflor till Alex gick på 450 kr.
Så det blev ju inte dyrt alls.
Men med tanke på att det är 3 barn som ska ha nya skor samtidigt blir det ju så klart lite dyrt emellanåt.

När sko inköpen var avklarade fick Alex göra ett snabbt besök på sitt favoritställe, leksaksaffären.
Jag passade på att snoka lite efter födelsedagspresenter eftersom han fyller år nästa månad.

Sen blev det hem till dottern på en lunch fika.
Hon skulle hämta sin man på hans jobb vid 15 tiden.
Så då skjutsade hon hem mig samtidigt.

Ja så kan dagen bli ibland.
Jag som bara hade tänkt ta en liten promenad.

Tar man dagen som den kommer, Hakuna Matata, kan det bli riktigt bra ibland.

Kommentarer

  1. Du ser vilken överraskningsdag det blev.
    Ha en fin onsdag och kanske du gör din lilla promenad idag istället ;-).
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten kille han är ditt barnbarn. Skopunkten handlar jag också mina skor hos. Bra pris men inte alltid så hållbara.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket.�� Jag tycker också han är söt. Men jag är ju inte opartisk haha. Så det värmer att han får beröm av andra också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning