1:a Augusti

1:a Augusti idag.
Den här sommaren bara susar förbi.
Alldeles för fort.

Jag hann inte skriva något på bloggen igår.
Hade en massa annat för mig.
Började med att ge mig iväg hemifrån redan vid 7.
Skulle till vårdcentralen och lämna prover.

Det märks att det fortfarande är semester tid, för så här tomt brukar det inte vara på gatorna på morgonen annars.
Det var inte många människor ute i farten vid 7 tiden
Utom jag och busschaffisen förståss.

När jag var färdig på vårdcentralen gick jag hem till min dotter och åt frukost hos dom.
Dom bor på samma gata som vårdcentralen ligger på
Det var uppdukat och klart när jag kom, jättemysigt.

Vi hade bestämt att vi skulle åka och shoppa på rean.
Så det gjorde vi efter att frukosten var färdigäten.
Fanny (dotterdottern) följde också med och fyndade.
Det tog flera timmar, tar tid att gå igenom allt när det är rea på alla affärer.
Men Fanny hittade en hel hög med fina kläder.
Dottern fyndade en del teknikprylar och själv hittade jag en affär som hade utförsäljning med 70% rabatt på allt i hela affären.

Där köpte jag några födelsedagspresenter till barnbarnen som fyller år nu i Augusti.
Så nu är presenterna till dom klara. Skönt.

Efter mycket traskande var vi trötta i ryggar och fötter, i alla fall vi vuxna.😄
Så då slank vi in och tog en fika på Huckleberry.
Blev kaffe och en yoghurtglass med färska bär.
Den är så god deras yoghurtglass, helt klart värd att slösa kalorier på.
Jag försöker hålla igen lite på onyttigheterna.
Men ibland måste man få unna sig något gott.

När vi kom hem på e.m. hade min granne kommit hem från semestern.
Så då tog vi en fika i solen på uteplatsen och satt och surrade tills det var dags att gå in och fixa middag.
Sen var jag och min soffa oskiljaktiga resten av kvällen.
Men nu är jag pigg och utsövd och redo att möta vad än den här dagen vill bjuda mig på.
Tror jag ska ta med mig min kaffekopp och sätta mig ute i solen en stund.
Så får jag se vad jag hittar på sen idag.
Ha en bra dag. Tjingeling. 



Kommentarer

  1. Shopping kan ta en evighet om det nu med är REA i affärerna.
    Men det lät som en skön och mysig dag ändå.
    Ha en fin torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Har också varit ute och shoppat på rean. Mellan 50 och 70% rabatt överallt. Handlade inte bara till mig själv. Köpte en del som ska ges bort i presenter till födelsedagar och dop också. Sommarrea är så bra.

    SvaraRadera
  3. Rea är det bästa som finns. Snart kommer allra sista lagerrensningen av det som blivit kvar. Då blir det halva rea priset på allt. Håll utkik.
    Kram från Solveig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen