Full rulle igår

Igår var det dags att uträtta en del viktiga ärenden.
Så jag och gympa skorna gav oss iväg redan vid 9 tiden på morgonen.

Det var grått men inte kallt och jag klarade mig från regnet som skulle kommit redan på dagen men inte kom förrän på kvällen.

Något jag reagerade på under min promenad ner till stan var att det har börjat falla gula löv på marken redan.
Inte så mycket än, men att det har börjat tyder ju på att hösten är här redan.
Jag vill inte att sommaren ska vara slut.
Det känns som om den var så kort i år.

När jag kom ner på stan kom det inte ett utan två tåg på raken.
Så jag fick stå och vänta vid bommarna ganska länge.
Men när de åkt förbi hade jag fortfarande gott om tid kvar till mitt möte.
Så gott om tid att jag hann stanna i parken en stund när jag genade genom den.
Fontänen där är så fin så den är värd en liten paus.

Mitt möte var väldigt produktivt och bra men tog längre tid än jag trott.
När jag uträttat ett par andra ärenden jag hade var det redan efter lunch.
Då skyndade jag mig in på Ica för att handla lite.
Sen var det bara att traska uppför backarna hem.
Kom inte hem förrän vid 14 tiden.
Snodde ihop en sallad till en sen lunch.

Vilade mig ett par timmar innan det var dags att ge sig iväg till min dotter som skulle bjuda på middag.
Där fick jag en god middag(älgrostbiff med potatisgratäng och andra tillbehör) som jag tyvärr glömde att fota.
När jag skulle hem senare på kvällen fick jag skjuts och slapp att gå, skönt.

Kom hem trött men nöjd med hela min dag.

Resten av veckan har jag inga planer alls.
Allt får bara flyta på så får jag se vad som händer.
Det är alltid skönast när man kan ha det så avslappnat.


Kommentarer

  1. vilken fin fontän...ja du sommaren kom snabbt å var över lika snabbt
    känns de som...får hoppas de blir en fin höst där man kan gå lite mera bar klädd än de kalla höstarna ..ha en fortsatt fin dag /klös

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det en fin fontän. Instämmer i att sommaren var snabb i år. Hoppas också på en varm och fin höst. Så man kan fortsätta att sitta ute ett tag till och njuta. Ha en riktigt fin dag nu. Kram

      Radera
  2. Hoppas det blir en underbar höst nu när vi snart ska till Sverige. Vill inte bara ha regn och rusk.
    Du hann med mycket igår så det kan vara skönt med en oplanerad dag idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas precis som du på en fin höst. Nu när det verkar som om sommaren tyvärr är slut. Välkomna hem till Sverige igen. =) Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning