Min dag

All tid jag tillbringar med mina barnbarn är så mysig och så dyrbar.
Jag vet att ju äldre de blir desto mindre tid blir det över till "gamla" mormor.😁
Men det är ändå skönt att vara hemma igen och få vakna i min egen säng.

Dagarna med mitt yngsta barnbarn, Alex, gick fort.
Från tidig morgon, kl 6, med lite dimma över Sundsvallsbron.
Till en frukost för oss två när de andra åkt till jobb och skola.

Sen en dag fylld av lek och stoj både ute och inne.

Med lite lugnare stunder när vi lekte med tågbanan 
som man kan bygga ut i det oändliga med broar och
annat.
När Alex lekte polis med sin bästa kompis Frost
fick jag lite egen tid och kunde förutom att städa lite också njuta av en kopp kaffe.
Kom hem strax efter 20 i går kväll, hann se Idol.😀
Katterna var glada att se mig och Yama låg i soffan bredvid mig resten av kvällen.


Men det var igår, nu är det Torsdag morgon och jag har sovit ända till 7,30. Så skönt!
Skulle egentligen ha träffat en kompis idag.
Men hon lämnade återbud för att hon måste städa hemma.
Har ni hört en sån konstig ursäkt någon gång?
Kan inte hjälpa att jag blir lite irriterad.

Men får se det positivt, jag får ju en hel dag att bara göra vad jag själv vill.
Så istället för att irritera mig på vad andra gör ska jag njuta av den här dagen, min dag.



Njut av dagen ni också.




Kommentarer

  1. ja det är rätt inställning.....njut av din tid istället för att irritera dig på andra......fast jag håller med om att det var en lite konstig anledning hon hade... för att avboka....hoppas du har en bra dag ändå ...kram ....smile

    SvaraRadera
  2. Hoppas din dag blev toppenbra.
    Kan hålla med om att det var en konstig ursäkt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning