Torsdags svammel

Torsdag morgon och trodde knappt mina ögon när jag kollade ute temperaturen.
Det är +7.2 grader ute!!!! Den 2:a Januari i södra Norrland, inte i Stockholm.
Snacka om konstigt väderomslag.

Det syns inte så mycket snö längre, några enstaka fläckar här och där bara.
Däremot har det bildats isgator överallt.
Man bör inte gå ut utan broddar just nu.


Hade en mysig eftermiddag med dottern igår.
Det är alltid mysigt att få lite extra tid att umgås bara vi, utan resten av familjen.
När hon åkte hem på e.m. kände jag mig väldigt nöjd med dagen.

Idag ska jag försöka fixa present till min brorsdotter och hennes man, som båda fyller år och ska firas på Söndag.
Inte det lättaste men det löser sig, jag kommer säkert på något om jag grubblar ett tag.


Jag ska börja plocka undan julsakerna har jag bestämt.
Det känns som om dom gjort sitt för den här gången.
Ljusstakarna kan få stå ett par dagar till.
De ska ändå inte packas ner på samma ställe som resten av sakerna.

Ointressant information, jag vet.
Ni får väl skumläsa när det blir som mest långrandigt och ointressant.
Har tyvärr inget intressantare att berätta just nu.
         
Ta hand om er och ha en riktigt bra dag.

Kram

Kommentarer

  1. Broddar är bra!
    Har varit inne lite på bloggen och glömt lämna både jul-och nyårsönskningar till trogna bloggvänner tyvärr. Önskar i stället god fortsättning och en halkfri vinter! Kram

    SvaraRadera
  2. En riktigt God fortsättning till dig också Anna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det du tycker är ointressant info kan vara kul att läsa för oss andra som kikar in. Blev lite nerplockning av julpyntet här med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vilken tur att jag inte får er att tröttna helt på min värdelösa information.
      Tack för det snälla du.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning