Man vet inte när man ska ses för sista gången

Man vet inte i förväg hur en dag ska bli.
Igår hade jag bestämt mig för att vara positiv och njuta av dagen trots det grå vädret.
Skulle ut och promenera och allt kändes bra.

Då plötsligt ramlade min 11 år gamla hankatt ihop på gräsmattan utanför.
Jag gick ut för att kolla vad som hände, varför han föll på sidan.
Det visade sig att han var död.
Av någon okänd anledning ramlade han ihop och dog på 5 sekunder.
Han var min allra bästa vän, min Vilde, som jag älskade så oerhört mycket.
För 11 år sedan föddes han i fotändan av min säng.
Sen har han varit vid min sida nästan jämt.

Satt jag vid datorn låg han med huvudet mot tangentbordet.
Tittade jag på tv låg han bredvid mig i soffan och verkade titta han också.
Var jag ute på tomten gick han vid min sida och småpratade.
Varje natt sov han på en egen kudde i min säng och jag somnade alltid så skönt till hans spinnande.
Men igår åt han sin frukost, kelade lite innan han gick ut på morgonrundan, kom ut och ramlade ihop och dog.
Medans jag stod i fönstret och såg på och inte kunde göra någonting.

Så där ser man att man aldrig ska tro att man vet hur en dag ska bli.

Jag kommer att sakna dig min älskade underbara Vilde.
Du lämnar ett så stort tomrum efter dig och ett hål i mitt hjärta just nu.
Nu har jag bara din syster Yama kvar.
Måtte jag få ha henne kvar riktigt, riktigt länge.
Jag visste inte att det var sista gången vi sågs, sista gången du strök din kind mot min hand.
Jag visste inte, inte någonting förberedde mig på att det var slut på vår tid tillsammans.

Mamma kommer alltid att sakna dig.

Kommentarer

  1. åååå så jobbigt .....å vad den andra missen ska undra vart han tagit vägen ....jobbigt men ändå skönt han inte blev påkörd eller nått sånt jobbigt ...vila ifrid lilla missen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt. Den andra missen sitter ute på bron och väntar varje dag nu. Får se hur länge det fortsätter. Hon kanske förstår till slut att han inte kommer hem igen.

      Radera
  2. Fick nyss ta farväl av min gamling 19,5 men det var väntat jag hade bestämt mig för att ta det tråkiga beslutet efter helgerna men han han före lämnade mig dagen innan nyårsafton. Men jag var med om nått liknande för ca 20 år sedan en katt jag hade förövrigt pappa till gamlingen som gick bort hittades död under soffan helt oförklarligt endast 3 år gammal. Han hade inte varit sjuk eller så utan dog bara knall och fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min Vilde hade inte heller varit sjuk. Så det var helt oväntat och blev en chock.

      Radera
  3. Förstår din saknad efter din fyrbenta vän. Blir en stor tomhet nu efter han. Tur att du har en liten kissemiss till som kan ge dig lite tröst.
    Tycker nog det är bra att man inte vet vad som skall hända. Då skulle man gå och oroa sig om allting.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var 4 katter från början. För 13 år sedan. En mamma och hennes 3 ungar.
      Jag brukade kalla dom för kattmaffian.
      Sen blev mamman ihjälkörd av en bil, några år senare dog ett av syskonen av sjukdom, nu ytterligare4 år senare dog alltså Vilde. Så nu är det bara lilla yama kvar. En av fyra.

      Radera
  4. Åh nej vad tråkigt. Vet vilken speciell kontakt ni hade ni två.
    Så ledsen för din skull.
    Vet att du gått igenom samma sak flera gånger tidigare. Men det gör det ju knappast lättare.
    Stora tröstar kramar från mig till dig. /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Just nu gör inget det lättare. Det har du rätt i. Försöker hålla mig sysselsatt.

      Radera
  5. Så fint du skriver om din kisse, förstår han är mycket saknad.
    Han får springa omkring i katthimlen nu med andra kompisar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med sin mamma och sin syster som gått bort före honom.

      Radera
  6. Beklagar sorgen som jag förstår är tung att bära just nu.
    Har varit med om det ett par gånger jag också.
    Ord att trösta finns nog inga. Just nu kan inget trösta.
    Men jag tänker på dig och skickar positiv energi genom etern.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märks att du gått igenom samma sak och förstår var jag befinner mig just nu.

      Radera
  7. Det är alltid svårt att förlora en älskad vän och familjemedlem. Jag beklagar sorgen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning