Nyinflyttad

........... känner jag mig nu.
Varför? Allt ser så ren plockat ut, som om jag nyss flyttat in och inte hunnit ställa fram så mycket än.

Jag har plockat bort alla jultomtar och tagit ner allt glitter och alla kulor.
Packat undan allt som har med jul att göra.
Därför ser det plötsligt så kalt ut här hemma.

Ska bära ut backarna till förrådet när regnet avtar.

Det enda jag har kvar att göra är att byta gardiner i mina köksfönster.
Det ska jag göra senare idag.

Det blåser och regnar här idag.
Skönt att jag inte behöver gå ut i det här stormvädret.
Någon som däremot alltid ska ut oavsett vädret är min hankatt.

In och äta lite emellanåt och sedan ut igen.
Där sitter han på bron och kurar ihop sig mot regnet.
Men han vill inte komma in, inte förrän magen kurrar igen. Haha. Tossiga katt.
Eller kanske tvärtom är det han som har koll på hur livet ska levas.😀

Ja nu ska jag sätta på lite fräscht kaffe och så ska jag ringa några samtal.
Sen får dagen rulla på som den vill.
Ha en härlig dag, även om det regnar hos er också.
Kram


Kommentarer

  1. Regnar här i Hälsingland också.
    Katter är både kloka och självständiga djur.
    Stilig herre din hankatt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag hörde av min bror som bor i Hälsingland att det regnade.
    Det är mer höst än vinter just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft strålande väder idag.
    Ska snart plocka bort det sista av julen här hemma också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Skulle gärna byta väder med er ett par dagar, haha.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning