Jag ska njuta av regnet har jag bestämt

Regn idag, just nu bara lätt duggregn.
Så jag tänker ta min promenad som vanligt ändå.
Ja jag kan ju inte påstå att mina promenader är vad andra kallar för att träna.
Men det är den enda form av motion min rygg klarar.
Promenader, antingen på löpband på gym eller ute i det fria. Föredrar det senare, både trevligare och sååå mycket billigare.

Idag tänker jag göra Lchf plättar med creme fraiche, rödlök och kaviar.
En slags fusk blinier blir det då.
                       Bild från nätet.

Men precis lika gott som när de är gjorda på bovete.
Tycker i alla fall jag.

Annars då???

Det är rätt så stillastående här just nu.
Det händer inte någonting alls egentligen.
Men såna perioder har en slags lugn och stillhet som kan kännas skönt ibland.
Själen får lite vila en stund.

Så jag ska ta en promenad och njuta av dagen, regnet och stillheten.
Kram





Kommentarer

  1. ja promenader är det bästa ..å helt gratis ....min läkare sa ...skippa gymmet å massa övnignar om det ändå bara brakar med ryggen..hitta sånt som du klarar av å börja därifrån ...å det var just promenader ...olika långa å olika fort beroende på dagens form liksom ....hoppas du fik en skön ute vända trots regn ...här har solen just tittat fram å jag sov ända till halva tio i dag
    hade fint

    SvaraRadera
  2. Motion i vilken form som helst som man behagar är bra. Och vardaglig motion är helt gratis som du skriver. Så det måste vara bäst.
    Såg gott ut det du ska äta idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen