Torsdag är nästan Fredag

God morgon bloggen.
Idag är det dagen före Fredag. Härligt.

Dagarna pilar snabbt förbi och Julen börjar redan kännas avlägsen.
Att jag ser fram mot Fredag beror egentligen inte på något särskilt.
Det är en känsla som sitter kvar sedan den tiden när man jobbade antar jag.

Jag har inga planer alls för helgen.
Som jag skrivit förut, så är ju så gott som alla i min närhet sjuka just nu.
Förkylningar, influensa och vattkoppor.
Så jag har ingen att planera något särskilt med.

Det ger mig tillfälle att läsa mycket och självklart blir det mycket tv tittande också.
Ikväll börjar t.ex. Antikrundan igen, det tänker jag titta på, som jag gör varje säsong.
Och till helgen blir det många skidtävlingar man kan titta på.
Så tiden går, fast man är ensam.

Har jag tur kanske mitt nya tv och bredbands paket kommer från Comhem.
Har beställt så att jag ska ha allt i ett, inte som nu när jag har två olika.

Det borde komma senast imorgon för det skulle ta högst en vecka sa dom.
Men med alla röda dagar som varit tar det naturligtvis lite längre tid än annars.

Om det kommer så har man det att syssla med.
Det ska ju installeras och sedan ska man lära sig alla nya funktioner.
Det kan ju ta sin tid när man inte är någon expert.
I värsta fall får jag be dottern om hjälp.
Hon är, som tur är, väldigt datakunnig.😀

Nej, nu är min kaffekopp tom.
Det går ju inte för sig, dags att fixa påtåren.

Ha nu en riktigt bra Torsdag på alla sätt och vis.

Imorgon är det i alla fall Fredag, haha.
Kram



Kommentarer

  1. Jag tänker också lite så med veckan fast att alla dagar kan vara fredag för mig om jag vill. Hoppas du får ditt nya comhempaket som du beställt. Dator och tvprylar är inte min avdelning här i huset utan gubbens.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det är tur att jag har en dotter som är datautbildad.
    Hon får rycka ut när det behövs. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning