Grå morgon

Godmorgon alla glada. (ok, sura också)
Det är en regnig Lördag morgon.
Det har inte ljusnat riktigt än, bara skymningsljus.

Det gör att jag känner mig lite extra trött idag.
Skyller på det i alla fall.

Var och handlade mat igår och fyllde skåpen igen.
Så skönt att få göra det.
Köpte nya tallriksunderlägg också, eller bordstabletter säger en del, jättefina tyckte jag.
Och så köpte jag lite tulpaner till köksbordet.
Fotot är inte på mina blommor, det är från nätet.
Just nu har jag lite problem att ladda upp foton från mobilen till nätet.

Det är så bra att jag har handlat och slipper gå ut i regnet idag.
Jag ska gå i myskläder här hemma hela dagen.
Bara göra det som jag får lust med.

Till middagen ska det bli Tacogratäng.
Och så ska jag ha kladdkaka med vispad grädde till kvällsfikat.

Imorgon ska det bli strålande sol här.
Då tar jag mig en promenad.
Men idag bara slöar jag.

Ha en trevlig helg nu.
Kram

Kommentarer

  1. Här hänger regnet i luften men blir det som meteorologerna har lovat kommer det inte något förens till kvällen.
    Ha en skön lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så trött på det här gråvädret. Den här sk vintern har det bara
      regnat.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera
  2. låter som en bra lördag inomhus ..oj så gottis du ska äta ...mumms
    ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kladdkakan är ett LCHF recept. Så inte så onyttigt heller.
      Då kan man unna sig.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera
  3. Ja nog är man trött denna tid...jag vet! Kram och ha en skön lördag från Titti på ön

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tittar in till mig. =)
      Ha en bra Söndag ute på din ö nu.
      Kram

      Radera
  4. ja det finns ju bra lchf gottis ...förr gjorde jag ofta muggkaka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du provat Lchf chokladmousse? Så enkelt och så gott.
      Bra Lördagsgodis för en diabetiker som jag också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen