Tiden går fort

Så var det Lördag, redan. Vart tar alla dagar vägen??? De försvinner i ett flygande fläng.
Rinner iväg som sanden i ett timglas gör dom.
Och hur mycket tid jag än har så räcker tiden ändå aldrig till. Så känns det nog för de flesta av oss.

Igår kunde jag inte ta mig ut någonstans. Regnet stod som spön i backen och det var en enda isbana av gatan här. Folk föll som käglor utanför mitt fönster. Idag är det fortfarande is överallt men plusgrader. Så min snälla bror ska komma och hämta mig så att jag får komma iväg och handla.
Utan att riskera att bryta benen.

Det har regnat så snön krympt ihop rejält och man ser gräsmattorna lite överallt. Ingen vinterkänsla längre. Ingen julkänsla kvar heller. Ska börja städa undan julen nu i helgen.
Om jag hinner förståss, för tiden bara flyger iväg.
Ha en fortsatt bra helg.

Kommentarer

  1. Så snällt att brorsan skjutsar dig till affären. Inte kul att slå på nosen och kanske bryta något i kroppen. Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning