Min vårlängtan växer

Ingen vår i sikte på ett bra tag än, det vet jag.
Men just som jag kände att ljuset börjat återvända.
Och det påminde mig om att våren bara var några månader bort.
Hoppet vaknade att det här kanske skulle bli en kort vinter med en tidig vår i släptåg.
Ja då har det snöat hela natten och snöar fortfarande.
Det är bara att inse att det är långt kvar till våren.
Och att vintern är här för att stanna länge än. Suck.

Snöandet har gjort att jag ställt in dagens planerade promenad ner till stan.
Dom har inte ens plogat alla vägar än och allra minst gångvägarna förståss.
Istället ska jag städa linneskåpet, det har blivit lite för trångt om utrymme i det.
Så en del ska sorteras bort och skänkas till Erikshjälpen när jag ska dit på Tisdag.
När det är färdigt ska jag bara slöa, dricka kaffe och lösa korsord.
Absolut inte sitta vid datorn.
Ha en bra dag nu, fast det är en vanlig torsdag mitt i vintern med flera månader kvar till våren. 

Kommentarer

  1. Ha en bra dag du med fast det är långt till våren.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning