Baka baka,,,,,

Bakandet jag haft på gång i flera dagar hanns äntligen med igår. Så nu har jag kladdkakemuffins till kaffet. Frös in de flesta och sparade bara några framme. Idag ska jag baka ost och baconmuffins.
Dom är jättegoda och enkla att göra. Man vispar ihop 5 ägg med 1/2 dl grädde. Klipper 1 paket bacon i småbitar och steker det.Sen rör du ner bacon och 1dl riven ost i äggsmeten. Peppra lite. Häll sedan smeten i muffinsformar och sätt in i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter. Sen kan man antingen äta dom kalla eller värma dom en stund i micron. Jag brukar ha dom som tillbehör till bl.a. lax.

Nu är det dags att fixa lite lunch säger min kurrande mage. Så jag får väl göra det, samtidigt som jag gör mina ost och bacon muffins. Svänger nog bara ihop en enkel sallad till lunch. Det räcker för mig.

Kommentarer

  1. Tack snälla för det receptet på pajmuffinsen. Det ska jag ta och testa någon dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen