Kallt idag

Måndag morgon och vi har -17 grader idag. 
Vad bra att jag bara ska vara hemma i  tvättstugan idag. Behöver inte ut i kylan alls.

Det jag hade tänkt göra idag, komplettera min handling lite, det gjorde jag redan igår.
Och när jag kom hem från affären satt dottern och hela familjen här och väntade på mig. Tur att de har extranyckel och kan komma in när jag är på rymmen.
Så då fick jag en mysig eftermiddag med, framförallt, barnbarnen.

Hemmet känns plötsligt så mysigt när dom är här.
Det kanske beror på att jag bor själv så det är väldigt tyst här annars.
Ja, mysigt var det iallafall.


Idag är det, som sagt var, tvättdag. Och så ska jag 
försöka byta dusch munstycket mot ett nytt och bättre. Säger försöka, för jag kände att det gamla sitter ganska hårt. Så jag får se om jag klarar att skruva loss det.
Men innan jag gör något annat är det dags för en påtår.


Kommentarer

  1. Fy så kallt, här var det +7 när jag gick upp. Och idag är solen framme igen. Mysigt med barnbarnsbesök och vilken härlig överraskning när man kommer hem.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning