Vad är lycka?

 Vad är lycka för dig? Jag fick den frågan häromdagen.

Lycka för mig kan vara många olika saker.
Och lyckan i sig själv kan ha många olika grader av lycka.
Men den absolut största och djupaste lyckan känner jag när jag umgås med mina barnbarn.

Jag har 3 underbara barnbarn, 2 pojkar och 1 flicka.
Dom är 12, 10 och 3 år.
Lika varandra på utsidan men helt olika på insidan.
Dom är sannerligen livets efterrätt.
Skänker mig en otrolig glädje och lycka.

Vad är lycka för andra människor? 
Hur ser lyckan ut för er?

Jag ska strax ge mig iväg ut på stan och handla lite.
Det har varit lite väl mycket handlande den senaste månaden. 
Så nu ska jag hålla hårt i slantarna jag har kvar.
Kanske någon liten blomma till till trädgården bara.

Jag försöker leva i nuet och göra det bästa av varje stund i livet.
Men ibland måste man ju planera lite framåt också.

Man borde göra sitt bästa för att var dag ska bli den bästa.
Inte alltid så lätt, men man kan ju alltid försöka.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning