Handla i regn

Jag ska ge mig iväg och handla idag.
Storhandlar en gång i månaden så att det räcker med att fylla på färskvaror sen.
Det är inte min favorit syssla direkt, att månadshandla.
Det är skönt att få fulla förråd hemma igen förstås.
Men det är ack så tungt att släpa hem allt sen.

Igår kväll hade vi strömavbrott.
Bara ett litet, det varade kanske 20 minuter.
Men oj så handikappad jag kände mig direkt.
Ingen dator och ingen tv var det första jag tänkte på.
Först efteråt kom tanken på frysen och kylen.
Jag ska nog ta mig någon helt tv och data fri kväll varje vecka.
Det är tydligt att det är något jag behöver.


Igår sken solen men idag har vi regn här.
Jag har egentligen inte så mycket emot lite regn.
När jag inte går och längtar efter våren.
Det blir att ta med paraplyet idag.
Glöm inte paraplyet och ha en alldeles underbar men regnig dag. 


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning