Teknikens under

Ibland känner jag mig verkligen som en stenåldersmänniska.
Totalt mossig när det gäller teknikens utveckling.
Hade ingen aning om att man kunde få hjälp med medicinska saker via vårdguiden på internet.
Som att förnya sina recept bl.a.
Hur bekvämt som helst.
Så slipper man springa till Hälsocentralen så fort det är något.
Hälsocentralen förresten, det namnet har jag också svårt att vänja mig vid.
Vårdcentralen hette det förut och det heter det fortfarande i mitt huvud.
Jag är totalt mossig även där.
När saker byter namn har jag svårt att vänja om mig.
Jag säger fortfarande dagis fast det heter förskola.
Ja sån är jag.
Men nu har jag förnyat mina recept via internet.
Så totalt hopplös är jag nog inte ändå.

Kommentarer

  1. man blir kanske lite mossig med åren.. jag har också upptäckt att jag fått svårare med större förändringar. Jag som gillar förändringar :)
    Man är lite kvar i hur det alltid har varit.
    Men det är svårt att göra något bättre som redan är bra.
    Jag fick rådet att skriva min egna remiss då jag inte fick komma till öronnäsa hals dit jag varit stamkund i många år och inte fick komma intill igen. Vad är det för dumheter egentligen tänkte jag först om alla ska skriva egenremisser som läkarna ska ta ställning till. Jag slapp det till slut då de såg hur tjock min journal är.
    :) jag säger också dagis fortfarande fast jag vet att det heter förskola numera ..trodde aldrig att jag skulle bli en sån som liksom håller fast vid det förlegade..
    Får kämpa med att hänga med ibland i alla nymodigheter.
    Ha en skön solig helg
    Tant Otto

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning