Usch vilken dag


Den här dagen har hittills inte känts så bra.
Det är blåsigt och kallt ute, även fast solen skiner.
Och jag har verkligen ingen lust att ge mig iväg ut på min vanliga promenad idag.
Dessutom är det is överallt så man måste ha broddar på skorna för att ta sig fram någorlunda säkert.
Broddarna gör det väldigt obekvämt att gå tycker jag.

Som ni hör har jag en massa ursäkter för att slippa gå
Men jag är en hård coach mot mig själv så jag godtar inga ursäkter.

Men mens det är så här isigt ute ska jag nog byta mina promenader mot att slita på motionscykeln istället.
Gillar den inte alls men jag måste ju röra på mig om jag vill gå ner i vikt.

Hur det går med den saken, vikt minskningen, vet jag
inte just nu. Bra, hoppas och tror jag.
Min våg behöver nämligen nya batterier, som jag har letat efter på flera affärer.
Men det ska tydligen vara några speciella batterier som vanliga affärer inte har.
Typiskt! Så jag har inte vägt mig på ett tag nu.
Bara jag kommer till en el affär ordnar det sig.

Usch vilket tråkigt inlägg det här blev.
Jag ska inte plåga er mer med min tråkiga dag.
Ska se till att pigga upp mig lite istället.
Så har jag förhoppningsvis något roligare att skriva om i morgon istället.
Ha en bra dag!






Kommentarer

  1. Sådana dagar är det lika bra att vända sig om och dra täcket över huvudet... och drömma... om försommarens ljusgröna grönska, och..nej det är nog bäst att sluta där, annars blir det att göra samma sak i morgon...

    SvaraRadera
  2. *suck* vilken längtan jag fylldes av nu. Så tittar jag ut och ser all snö och ser när jag kollar att det är -11.5 grader idag.
    *suck* suckar ännu djupare och går nog och lägger mig igen....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning