Snart påsk...redan...igen...ska det vara nödvändigt!

Snart är det påsk, skärtorsdag om två dagar ju.
Jag är faktiskt lite less på påskfirandet.

Det är samma sak varje år, utan större förändringar.
Vi samlas hemma hos mamma på påskaftonen och tillagar och äter en påskmiddags buffe´med olika maträtter.

Barnen får sina välfyllda påskägg som det kommer att ta dom veckor att äta upp.
Hälften av allt godis blir säkert bortkastat.
Inte konstigt när det kan bli 5-6 påskägg var dom får av släktingarna.

I år skulle jag nog hellre ha en lugn och skön helg ensam hemma framför tv:n i ett par sköna mysbyxor.
Men det valet har jag inte så det är bara att foga sig.
En dag kan jag väl offra fast jag tycker att det är tråkigt, så har jag resten av helgen att göra som jag vill med.

Hur firar ni andra påsk? Skulle vara kul att jämföra.
Lämna gärna en kommentar och berätta hur er påsk ser ut.

Kommentarer

  1. Vi pysslar och målar ägg på långfredagen och precis som ni har vi familjemiddag med påskmat på påskaftonen. Men sedan tillbringar var och en resten av påskhelgen på sitt eget håll. Själv brukar jag bara vara hemma och ta det lugnt då.
    Kram/S.B

    SvaraRadera
    Svar
    1. När dottern var liten var påsken lite mer speciell tycker jag. Nu när man inte har småbarn hemma är det inte lika roligt att pynta och pyssla. Därför skulle jag hellre vara hemma och ta det lugnt. Kram =)

      Radera
  2. Vi ska vara hemma, matte och husse ska till farfar på påskdagen men annars blir det massor med mys här hemma! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ni har mys gulle kissarna! Kramar och NosGos

      Radera
  3. Påsken firas här hemma i Hälsingland med vuxna barn, skidåkning på långfredag och på påskafton blir det buffé med lite smått och gott (köttbullar, ägghalvor med räkor och majonnäs, räk och kräftpaj, svampomelett, sill, pepparlax, inlagd strömming) smaskigt värre, sen ska vi nog smaska lite mer på kvällen, blir nog ostbricka och så ska vi spela besserwisser, vi ska ta det lungt - skönt att bara vara och njuta av extra ledighet. Glada påskhälsningar från Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju faktiskt mysigt. Min vuxna dotter och hennes familj får ju dela på tiden mellan oss och hennes mans familj.
      Så därför tillbringar vi inte hela helgen tillsammans.
      Ha en riktigt mysig påskhelg!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning