En söndags fundering.


Hittade och lånade den här bilden på facebook.
Tyckte att den var så träffande, stämde så bra.
Vad gjorde jag innan jag hade dator och mobiltelefon?

Jag tror att jag läste mer förr, nu sitter jag framför datorn istället.
Jag skrev brev som jag gick och postade, nu blir det mail istället.
Äger inte ens något brevpapper längre.
Gör någon det nu för tiden?

Det fanns mycket man gjorde förr som man aldrig gör nu, på gott och ont.
Vissa saker har naturligtvis blivit både enklare och bättre, men andra saker har samtidigt blivit sämre.
Men det är inget jag tänker ta upp nu.

Ta en liten funderare på hur ditt liv har förändrats från
hur det var innan datorn och alla andra hjälpmedel kom in i var mans hem.

Kommentarer

  1. Ja, tänk vad tiderna har förändrats och våra liv med dem! ;-)
    Kram och en go´er söndag! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja på både gott och ont har allt förändrats. Och man säger ju att det enda konstanta är förändring. Så då är det väl så det ska vara. Men det är lite kul att göra en liten nostalgitripp ibland. =)
      Kram min vän och ha det alldeles förträffligt denna tisdag! <3

      Radera
  2. ja tänk vad roligt vi hade och tänk att en hel generation faktiskt överlevde fast vi gjorde allt som anses så farligt nu :D
    kram SB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så brukar jag också tänka när jag ser alla regler barnen nu för tiden har att rätta sig efter. =)
      Kram till dig också.

      Radera
  3. Ha Ha jo... och jag har en massa brev sparade. Det är precis som du säger, förändringar på gott och ont. Men det klart, när jag pratar med min mormor om hur det var förr så känns det väldigt bra att vara född nu... Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen