Vad sjutton är det här???????

Vad har hänt med bloggen?????
Allt är annorlunda, omgjort och helt konstigt och irriterande.
Fattade inte ens först hur jag skulle kunna skriva något, var jag skulle gå in.
Men sen hittade jag den orangea ringen med ett plustecken i och då löste det sig.

Så nu får vi se hur det här fungerar.

Ute spöregnar det just nu.
Jag har ont i ryggen idag, så det är inte bara vädret som känns tråkigt.
Får se om jag kanske tar mig ut på en promenad i regnet ändå med paraply och regnkappa.

Tog min lilla promenad igår och på hemvägen köpte jag med mig lite jordgubbar.


Dom var supersöta och goda, tyvärr är det när dom är som sötast som det brukar vara slut på säsongen.
Sen blir det importerade igen och det är ju inte alls samma smak på dom.

En sån här ruggig och kall dag som idag skulle jag egentligen koka soppa eller göra någon mustig och god gryta.
Sånt som jag tycker passar att äta i det här vädret.
Vi får väl se vad jag har hemma som kan passa.

Den här köttgrytan från Kokaihop.se ser ju frestande god ut.

Bara grytbitar, morötter, lök och två buljongtärningar.
Koka ihop är en sida på nätet jag ofta kollar in på.
Dom har alltid så enkla men ändå goda recept på allt man kan tänkas vara sugen på.

Nej, nu måste jag upp och röra på mig så inte ryggen stelnar och blir värre.
Haha, jag låter som en riktigt gammal tant.😂
Och ute fortsätter regnet att ösa ner.


Ha det bra nu och var rädda om er och varandra.
KRAM



Kommentarer

  1. Ja hoppa i vattenpölarna kanske inte är så bra när du har ont i ryggen. Haha
    Blev också förvirrad av den nya designen på bloggen.
    Eller layout heter det väl.
    Tar ett tag att vänja sig vid allt nytt. Hoppas din rygg blir bättre och att du får en bra dag. Fast det regnar.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Vi skulle verkligen byta lite väder med varandra.
    Grytor är gott men vädret som vi har säger verkligen nej till sådan mat nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tar gärna lite sol och värme som ni har så mycket av.
      Här regnar det fortfarande och känns som höst.
      Sommaren försvann. =(
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning