Gråmulen städdag

Vi hade en solig och fin dag igår.
Jag tog min rullkärra, dramaten, med mig och gick ner till biblioteket.
Lånade 5 nya böcker. Så nu har jag att läsa ett tag.
Sommarlån till i slutet av augusti så det är ingen brådska heller.


Det var som vanligt väldigt lugnt på biblioteket och bara ett fåtal besökare.
Bibblan är en av mina favoritplatser, har alltid tyckt om att strosa runt bland alla böcker.

Sen satt jag och läste när jag kom hem igen.
Hade en lugn och skön eftermiddag.

Idag har vi en mulen dag. Tror det blir regn snart.
Jag har klätt mig i jeans och t-shirt.
Ska ta med mig regnjackan när jag ger mig iväg.
Jag ska följa med svägerskan och flyttstäda i hennes och brorsans nya radhus.
Det har tydligen inte blivit gjort när den som hade huset förut flyttade.
Så då rycker "städ patrullen" ut, jag, svägerskan och brorsdottern.

En perfekt dag att städa när det är gråmulet ute.
Det lär ju ta en hel dag att städa även fast fönsterputsningen får bli en annan dag.

Så ser onsdagen ut här hos mig.
Jag hoppas att ni andra har en bra dag.
Hur nu en helt vanlig onsdag i mitten av juli kan se ut hos er? Semester? Jobb? Regn eller sol?
Som vanligt tusen funderingar och frågor i min skalle.

KRAM

Kommentarer

  1. Perfekt städdag när vädret inte visar sig från sin fina sida.
    Här är det packhjälp som gäller idag i värmen.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avundas dig inte som måste jobba i värmen. Men annars byter jag gärna klimat med dig. =)))
      KRAM

      Radera
  2. yatzy yatzy yatzy hahaha och promenader med hund ..haft bror på besök
    regn och mulet i dag hos mig
    du har haft att göra ser jag ..hoppas de blev en bra dag med städningen..skönt när man kan hjälpa till jhu ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att kunna hjälpa till. Städade och hann packa upp en del kartonger också.
      Så jag är nöjd med dagen.
      KRAM

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning