Måndag får bli min söndag


Min vilodag igår blev inte riktigt som jag hade tänkt.
Men så klart bra ändå trots mindre vila.

Morgonen började i ett lugnt och avkopplat läge.
Satt vid datorn, strosade runt i hemmakläder och pratade lite i telefonen.

Men så vid lunch kom min svägerska förbi på ett oväntat besök.
Min bror var upptagen med annat så hon skulle åka och handla och ville ha sällskap till köpcentrumet.


Det var inte så många söndags shoppare i farten.

Först blev det lite strosande i klädbutikerna.
Fast det är rea överallt just nu köpte jag ingenting.
Men svägerskan fyndade lite.
Sedan gick vi och åt lunch och tog en paus innan vi gick i lite andra butiker.
Vi gick och gick och gick hela dagen.

Efter det blev det avslutning på dagen med att åka och handla på Lidl. 


Kom hem strax före middagstid och hann vila mig en stund på soffan.
Sen hade jag, som vanligt på söndagar, en riktig kylskåpsrensnings dag.
Det blev lite allt möjligt till middag.

Ugnsrostade grönsaker, köttbullar och en tomatsås.
Smakade bra trots att det kanske inte låter så värst aptitretande, haha.



På kvällen var jag supertrött efter allt rännande i butikerna under dagen.

Så söndagen blev inte alls den vilodag jag planerat.
Men den blev ju så klart en bra dag.
Får göra den här måndagen till vilodag istället.



Ha en bra, stressfri, start på den här nya veckan.
Kram

Kommentarer

  1. kul när det bara händer grejer så där ..ha en skön vilodag och en bra start på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade en riktigt skön vilodag. Återhämtade min förlorade energi.
      Nu är jag pigg igen. Så det var en bra måndag här hos mig.
      Hoppas det var en bra dag hos dig också.=)
      Kram

      Radera
  2. Ibland blir det lite ändring i schemana. Men tur att man kan ta igen det någon annan dag då. Jag syftar på vilan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fördelen med att vara pensionär. Man kan kasta om dagarna som man vill.
      Inget jobb att passa. Min tid är min egen att bestämma över. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen