Äntligen fick jag vila

Måndagen blev precis som jag ville, en riktig vilodag utan några ansträngningar.
Vilade, läste och tittade på en serie på Viaplay.
Tog mig en liten tupplur, två gånger faktiskt.
Sov skönt när regnet vräkte ner utanför.

Så idag är jag botad från min trötthet, pigg igen.
Min närmaste familj verkar ha en outsinlig energi.
Min bror och hans fru är mitt inne i en flytt.
Tömmer sitt hus och kör kartonger till det nya huset flera vändor om dagen.



Min dotter och hennes man håller på att måla om huset.


Det var rött förut, nu blir det grått med vita knutar.


Dom har 3 sidor klara och håller på med den sista nu
Ser farligt högt ut men dom har säkerhetslinan på.
Regniga dagar kan dom ju inte måla.
Så igår blev det en tur till Leos lekland till Alex stora glädje.


Åker man bil överallt annars är det t.o.m. roligt att få ta bussen ibland.

Tisdagen har börjat som ännu en mulen dag med bara 13 grader och starka vindar, riktigt kyligt.
Så jag håller mig inomhus idag.
En sommardag med riktig höstkänsla.


Titta vilka mörka regn moln som täcker himlen utanför mitt fönster.

Ha en bra dag oavsett vädret.
Solen kanske skiner där just du är.
KRAM




Kommentarer

  1. Vad bra att du fick en vilodag till slut. Det behöver vi alla ibland.
    Duktigt att måla huset med hjälp av en stege bara. Och inte byggnadsställningar.
    Som ju förenklar det hela. Men självklart är en ganska hög utgift.
    Det är höstväder hos oss också. En riktig stugsittardag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite trist med höstkänslan redan. Vill ju ha sommar lite längre.
      I alla fall en månad till.
      Kram

      Radera
  2. Så härligt med en lite vilodag till slut.
    Måla huset är inte kul alls. Sista gången innan vi sålde vårt hus, lejde vi bort vår målning till grabbens kompisar för en liten peng.
    Kram carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart att leja bort det billigt om man kan.
      Dotterns familj har hjälpts åt att måla hela familjen.
      Kram

      Radera
  3. Vad fint huset bli med nya färgen ....De där återhämtnings dagarna är ett måste..på nått sätt får man till de tillslut
    ha nu en fin fortsatt vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också att det blir snyggare med nya färgen.
      Och du har alldeles rätt om återhämtningen.
      Hoppas du har sköna dagar hos dig. Och lite mindre ruskväder än vi har här uppe.
      Ha det bra nu.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen