Solen lyser in genom fönstret

Det är en skön söndagsmorgon.
Redan +22 i skuggan så det blir en varm dag.
Efter en intensiv fredag och lördag ska det bli en 
riktig vilodag som avslutning på helgen.

Barnbarnen kom hit på fredag f.m.
Det var soligt och fint ute, nästan lite för varmt.
Men vi tog oss ut på lite pokémon jakt ändå.
Hann med en sväng till lekparken också.


Hemma igen spelade vi lite olika spel, allt från Fia till Yatzy, och jag vann inte en enda gång.😂😀
När det började närma sig middagstid traskade vi iväg till pizzerian och köpte varsin pizza.


Barnen fick välja det dom ville ha själva och jag provade en nyhet (för mig i alla fall) Lchf pizza.


Utan pizzadeg så den serveras i en folieform och man kan välja vilken fyllning man vill.
Jag tog en med köttfärs och lök fyllning, riktigt god.
Istället för pizzadeg var botten gjord på en blandning av ägg och riven ost fick jag veta.

Vi tog med oss pizzan hem och satt och åt framför en film barnen valt på Netflix.
Sen avslutade vi med chips och dip till barnen.
Själv nöjde jag mig med lite starkt kaffe.

Lördagsmorgonen startade vi med att jag gräddade våfflor till barnen.
Dom får alltid välja frukost när dom är här.
Sen var det städning med hjälp av barnen, inte så mycket av lill-busen förståss.


Men när dottern och svärsonen kom var det städat och fint och förberett för födelsedags fika för dottern som fyllde år på fredagen.


Det blev en färdigköpt tårta, som var lite för söt för min smak egentligen.
Men ett trevligt födelsedagsfirande blev det och dottern var nöjd med alla presenterna.

När jag blev solo igen diskade jag och städade undan och då kom tröttheten och tog över totalt.
Somnade tidigt och sov ända till 8 i morse.

Så idag tänker jag bara varva ner och njuta av stillheten och mitt eget sällskap.
Behöver ha en riktig vilodag känner jag.



Ha en riktigt skön söndag ni också alla bloggare.
KRAM

Kommentarer

  1. Vilken härlig helg med barnbarnen. Och vad bra med Lchf pizza. Det ska jag titta efter på vårt pizza ställe också. Jag hoppas att du fick en lugn och skön söndag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söndagen blev inte riktigt som jag hade tänkt.
      Men den blev bra ändå. =)
      Och nu tar vi itu med den nya veckan.
      Ha det bra
      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig helg men sen måste man unna sig den där vilan och egentiden...
    TACK för alla fina kommentarer om mina bilder! Orden värmer ska du veta och själv tycker man aldrig att man har något att visa ha ha.
    Skön söndag på dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, inte behöver du tacka för det. Jag säger ju bara som det är.
      Älskar dina foton. Stor kram Titti. =)

      Radera
  3. Vilken myshelg du haft med barnbarnen.
    Ha nu en fortsatt fin och slapp söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja söndagen blev lite annorlunda mot det jag tänkt.
      Blev inte så mycket vila. Får låta måndagen bli en vilodag istället.
      Hoppas allt är bra hos er också.
      Kram

      Radera
  4. vilken toppenhelg du haft ..men visst är det lite irriterande att man blir så slut av att umgås liksom...
    skönt du fick en vilosöndag ...hade fint å ha en bra start på en ny vecka

    SvaraRadera
  5. Saker blir ju sällan som man tänkt sig. Därför ska man inte planera för mycket.
    Så blev det med min söndag också. Ingen vilodag precis.
    Men man får ta det som det kommer då.
    Ha det fint Blondie. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen