Torsdagen visade sig bli....

.... en städdag hos mig.
Helt oplanerat.
Satt ute och läste först tills det blev för varmt.
Fick sitta och spruta vatten på mig själv så då gick jag in.


Började plocka undan för att putsa fönstren.
Men ju mer jag plockade ju rörigare blev det.
Så det blev både städning, fönsterputsning och gardinbyte.
I köket i alla fall.


Har två fönster i köket som jag putsade och två i vardagsrummet, som får vänta på att bli fina till helgen.
Min rygg sa ifrån när köket var klart.
Så då blev det till att vila.

På kvällen tittade en av grannarna in för en fika och lite småprat.
När hon gick upp till sig la jag mig i soffan och tittade på tv.
Så avslutade jag min Torsdag.


Kommentarer

  1. Här behövs fönstren tvättas med efter påskovädret som vi hade. Men just nu orkar jag inte det.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen