Nu var jag för snabb igen

Städade garderoben igår.......igen.
Känns som om det inte var så länge sedan sist.
Men den här gången plockade jag undan alla mina vinterkläder.
Tjocka byxor och stickade tröjor m.m.
Vi har ju haft så varmt de senaste två veckorna.
Sen plockade jag fram sommarkläderna.
Tyckte det var dags för det nu när värmen är här.

Har inte så stora utrymmen här så jag får alltid växla mellan sommar och vinterkläder i garderoben.
Saknar faktiskt klädkammaren jag hade i min förra lägenhet.

Det var lite svalare ute.
Bara +17 grader i skuggan, betydligt varmare i solen.
Så jag satt ute och läste och smuttade på lite gott is- the i solen.
Hade köpt färdigt, bara att blanda ihop. Gott faktiskt.
Fast inte lika gott som att göra själv.

Sen på kvällen såg jag på tv att fr.o.m. Onsdag ska vi få kallare väder igen, de Sibiriska vindarna sveper in över hela landet.
På Torsdag ska det t.o.m. SNÖA här!!!

Nu var jag nog för snabb med att plocka bort alla varma kläder.

Typiskt!!! Snö i Maj. Men den ligger nog inte kvar så länge.
Och förhoppningsvis kommer värmen tillbaka snart igen.


Kommentarer

  1. Här har vi också dåligt med garderober och jag får hänga undan våra vinterkläder som vi har i Sverige.
    Så tråkigt med att vädret blir kallare igen. Men tror inte snön blir långvarig nu. Men trist i alla fall.
    Jag gillar inte iste men gubben gillar sånt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. en å annan tjock tröja eller kofta får du nog ha framme hela sommaren
    ha en fin valborg / oinloggad klös i ösregn /hejsan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen