Nytt tillskott

Min brorsdotter fick sitt första barn i natt.
Det blev en flicka. Så roligt. Längtar efter att få möta det nya tillskottet till vår ständigt växande klan.

Vi är 5 syskon som har totalt 13 barn och hittills har det blivit  totalt 16 barnbarn. 
Och fler lär det bli, det är fortfarande flera av våra ättelägg som inte skaffat barn än.

Vårvädret fortsätter här. Så skönt att se snön försvinna och gräsmattorna titta fram.
Det är riktigt promenadväder, ingen is på gatan längre.

Så nu vågar jag påstå att det är våren som kommit.

Idag har jag en värk dag då kroppen inte vill samarbeta så bra.
Men imorgon ska jag i alla fall gå på en promenad och njuta av att se barmark där det nyss var snö.

I dag har jag förresten deklarerat, på nätet.
Väldigt enkelt och bekvämt. Så nu är det avklarat för den här gången.

Så skönt att man inte behöver vänta på pappers deklarationen längre. Utan kan gå in online och fixa det. 

Nu ska jag göra en kopp kaffe.
Ha en riktigt bra dag nu, där ute i världen.

Kommentarer

  1. Vi har mulet idag med men nu måste jag gå ut och ta en liten prommis. Hoppas din verk ger med sig så du får en bra dag. Visst är det skönt att kunna deklarera på nätet numera.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning