Riktigt bra Lördag

Fick ett mms från dottern efter Fannys sista match igår. Här visar hon stolt upp sin medalj.
Det blev ett brons den här gången. Snyggt jobbat.

När jag kommit hem från dottern igår hade jag tänkt lata mig resten av kvällen. 
Men jag drabbades plötsligt av rastlöshet  och började plocka med olika saker istället.
Delade bl.a. min stora palettblad. Blomman hade blivit så stor att stammen inte orkade med.
Måste köpa en större kruka till den.

För mig som absolut inte har några gröna fingrar är det så tacksamt med växter som palettblad.
Den växer så det knakar alldeles på egen hand.
Man behöver bara vattna så den alltid är lite fuktig.

När blommorna var omskötta och klara ställde jag mig och gjorde något jag varit sugen på hela dagen.
Köttfärsbiffar med svampsås och kokt potatis.
Glömde att fota när maten var klar, så den här bilden är lånad från nätet. Men gott var det, det kan jag lova.

Sen blev det till slut lite soffhäng framför tv:n.
Och då slog tröttheten till ordentligt på en gång.
Vid 22-tiden släpade jag mig till sängen och somnade innan jag ens hann blinka.

Det var slutet på min Lördag det. 
Som faktiskt blev riktigt bra. =)

Kommentarer

  1. Maten lät mycket god. Skönt att få pysslat om blommorna med. Vi har också ett palettblad hemma.
    Ha en skön söndag nu.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning