Bibblan och mjukglass

Igår tog jag mig en promenad till Biblioteket.
Eller Kulturmagasinet som det heter här.
Det är bibliotek, museum, barnteater och cafe´
Allt under samma tak. Praktiskt.
Mötte upp min dotter och de yngsta barnbarnen
i lekparken utanför bibblan.

Barnen älskar att gå till bibblan och låna böcker.
Som tur är. För böckernas värld kan ju vara helt magisk för ett barn.

Efteråt, när alla hittat de böcker de ville låna, gick vi till torget och åt mjukglass i solen.
Fanny letade efter avslutningskläder på ett par butiker.                                                        
Hon hittade en jättefin klänning till slut som hon köpte, eller rättare sagt hennes mamma köpte den.

Tänk att det snart är skolavslutning igen.              
Den 13 juni blir det avslutning i barnens skola.
Efter kläd shoppandet kände vi oss nöjda med dagen.

Så då skildes vi åt och gick åt varsitt håll.
Dom gick mot busshållplatsen och jag började min vandring uppför alla backarna hemåt.

Hade ganska ont sedan på kvällen efter allt traskande.
Men jag överlever, som vanligt.

Förutom värken hade jag en bra Onsdag.
Och nu har jag två tjocka romaner att läsa också.



Kommentarer

  1. Vilken härlig dag du haft förutom din värk då såklart.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning