Så var det dags igen

Så var det dags igen att rycka in och hjälpa till.
Igår e.m. åkte jag hem till min dotter för att  vara hundvakt.
Till de här sötnosarna
                                                   
                    Väldigt gosiga är de båda två.

Det finns två katter i huset också men dom är så självständiga så dom ser man knappt röken av.
Och så finns ju Fannys kanin Smulan i sin lyxigt stora utebur.
Men det är hundarna som behöver mest passning.

Den här gången skulle familjen åka till Stockholm på karate tävling.
Det är Fanny som tävlar i karate.
Hon är riktigt duktig, kul att se henne tävla.
När det är närmare hemmet brukar jag ta mig iväg och heja på henne.

Men nu var jag alltså hundvakt.
Eller som jag lite skämtsamt brukar kalla det, zoo keeper.
Den ena katten kom med på bild i alla fall.

Dom packade in sig i bilen och åkte iväg på e.m. igår.

Sen kom dom hem på e.m. idag.

Efter att vi fikat lite och hunnit uppdatera varandra om vad som hänt, fick dottern skjutsa mig hem.

Nu är jag på hemmaplan igen.
Hem ljuva hem.
Skönt att det bara var ett dygn i alla fall.
Nu får jag se vad resterna av den här dagen för med sig, förutom lite skönt soffhäng förståss.

Ha en skön Lördag kväll nu.

Kommentarer

  1. Vad roligt att hon tävlar i karate. Hoppas att det gick bra för henne. Skoj att få vara hundvakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon fick bronsmedalj. Så hon var glad och nöjd. =)

      Radera
  2. Det var ett bra namn som du döpt ditt passande till. Ser att ditt barnbarn tog brons som du skrivit med.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen