Skumma företag

Nu är det bara 14 dagar kvar till Julafton.
Jag har några klappar kvar att köpa.
Till min dotter och svärson.
Tänkte ge mig iväg och titta i affärer imorgon.
Skönt att jag är så pigg igen så att jag orkar ge mig in i julhandeln.
Jag ser verkligen fram mot att fira jul.
Men all julmat tänker jag inte köpa förrän nästa vecka.

Apropå att äta så fick jag en försändelse i posten på kosttillskott som jag absolut inte beställt.
Min första instinkt var att kasta bort det.
Men som tur var läste jag igenom papperet som följde med.
Där lyckades jag tyda det något kryptiska reglerna företaget angett.
Det visade sig att om man inte skickar tillbaka försändelsen i originalförpackningen inom 14 dagar,
blir man automatiskt bunden till ett abonnemang.
Och får en förpackning per månad som kommer att kosta ca 198 kr.
(De första tabletterna är gratis.)
Vilket otroligt fräckt sätt att skaffa nya kunder.
Man räknar nog helt enkelt med att folk ska missa den där 14 dagars regeln.
Och bli fast i något som det är stört omöjligt att ta sig ur sedan.
Min förpackning är redo att stoppas på brevlådan imorgon.

Tji fick dom! Mig lurade dom inte iallafall.
Fy för alla skumma företag som lurar till sig kunder på det där sättet.


Kommentarer

  1. Gud så fräckt gjort. Men hur kan företaget veta om det har kommit till din brevlåda. Det är ju bara att blåneka.
    Skönt att du är bättre nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. men fy attan ...tror inte de får göra så enligt enligt en lag ..anmäl

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning