Julmaten är inhandlad

Igår var jag och handlade julmaten.
Det var proppat med människor i affärerna.
Så nu har julhandel och trängsel kommit igång.
Det tog lång tid att ta sig igenom affären och man fick nästan köa för att ta sig fram mellan alla gångarna.
Det var nästan som i Stockholms tunnelbana vid rusningstid.

Var helt slut när jag tagit mig genom köerna till kassan.
Så de sista julklappsinköpen fick vänta en dag till.
Går ner på stan idag och klarar av det.
Det har snöat här de senaste två dagarna och skulle komma mer idag.
Så nu hoppas jag att det ligger kvar över jul och att barnen får ett vitt jullov.

Kommentarer

  1. Är innerligt tacksam för att jag slipper detta matrace i butiken till jul.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen