Äntligen

Äntligen kom snön! Det är vitt och vackert överallt.
Och bara -2 grader ute. 
Vi får en vit Jul, som jag hoppades på.

Sista veckan före Jul och jag har en del att göra.
Men inget som känns stressigt, inte alls.
Imorgon ska jag handla all min julmat och lite annat.
Senare i veckan ska jag köpa de sista klapparna till min dotter och hennes man.
Får se om det slinker med något extra till barnen också, det brukar det göra.
Sen till helgen ska jag laga julmat, både skinka och Jansson och lite annat smått och gott.
På Söndagskväll kommer min dotter och hämtar det som ska dit.
Och hela julklappshögen förståss.
               (inte riktigt en sån här hög haha)

Så på själva Julafton har jag inget att släpa på när jag åker hem till dom.
Men än är det en vecka kvar dit.
Idag ska jag städa lite här hemma, det behövs.
Inte lätt att ha en katt med tratt på huvudet.
Fick möblera om så han kunde ta sig fram.
Idag fick han ta av tratten så nu kan jag ställa tillbaka möblerna och städa upp i röran som blev.
Men först..... en kopp varmt och starkt kaffe.

Kommentarer

  1. Härligt med en vit jul om den nu ligger kvar. Skönt också att du slipper släpa på klappar och allt till dottern med.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen