Ingen snö än

Det tredje adventsljuset tänds och då är det bara en vecka kvar innan julafton.

En vecka då jag hoppas att det hinner komma snö.
Vill ha en vit jul. Det brukar det vara här uppe, med några sällsynta undantag.
Ett år kom inte snön förrän på julafton.

Jag ska ta bort min katts dränage slang idag.
Det känns lite läskigt för slangen sitter ju genom hans kind.
Försökte ta ett foto men det blev inte så bra pga tratten.
Dränaget är det gula på hans kind.
Den ska jag klippa upp och sedan dra ut genom hålen i hans kind.
Det måste ju göras och det går säkert bra bara jag börjar.

För övrigt har vi lite mildare väder idag, bara -14 nu.
Ha en riktigt mysig 3:e advent nu.

Kommentarer

  1. Ska du ta bort slangen själv? hoppas det går bra för dig om det nu var så. Här hade vi +13 när jag vaknade i morse.
    Ha en fin 3:e advent.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tar bort slangen själv efter 3 dagar. Det gick jättebra. Var lättare än jag hade trott. Som tur är har jag en lugn och snäll katt.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen