Riktigt kallt idag

Lördag morgon, det börjar att ljusna ute.
-18 grader här idag, skönt att stanna inne i värmen.
För det börjar verkligen kännas att det är vinter nu.
Förutom att pyssla om min tratt försedda katt ska jag
börja att planera julmatsinköpen.
Skriva lista så jag inte glömmer något.
Till middag ska jag göra någon slags grönsaksgryta tror jag.
Det är gott med en varm gryta när det är kallt ute.
Men jag är inte sugen på kött så det blir något lite grönare i grytan istället.
Fast allra först kl 11 ska jag titta på mitt barnbarn via länk på nätet.
Hon har karatetävling idag som jag inte vill missa.
Heja Fanny!

Kommentarer

  1. Burrrr, så kallt. Jag hade +9 och lite småkyligt i huset när jag vaknade. Men nu har solen sakta börjat visa sig så nu börjar graderna stiga upp i höjden igen. Så spännande med barnbarnets match och kul att du kan följa henne via länk med.
    Ha en bra lördag och här blir det en kyckling på marknaden till middag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning