Packad och klar

Ja, väskan är packad inte jag.
Ska ge mig iväg om ett par timmar, för att vara zoo-keeper hos min dotter.
Hon och familjen reser bort på lite välbehövlig semester.
Dom kommer hem kvällen före julafton.
Dom har för många djur för att jag ska kunna ha dom hos mig tyvärr.
(2 stora hundar, en katt och en kanin.)

Jag ska ägna dagarna före julafton åt att förbereda julmat och lite annat till vårt firande.
Har en massa paket att slå in också.
Så när dom kommer hem är det bara att koppla av och ha en skön julhelg.

Våra jultraditioner är inte så annorlunda mot de jag hade som barn.
Julfrukost med gröt och skinksmörgås.
Spel och lekar med barnen under dagen.
Lunch bestående av kallskuret från julmenyn.
Gemensam promenad med hundarna före Kalle Anka.
Efter Kalle är det dags för middagen, som brukar ta ganska lång tid.
Sen blir det kaffe och efterrätt och det som är viktigast för barnen, julklappsöppning.

Alla människor har sina traditioner, eller också har de inga särskilda traditioner.
Julen är ju inte speciell för alla.
Men nu ska jag snart ge mig iväg och börja förbereda för vår familjs julfirande.
Bara 9 dagar kvar tills tomten knackar på.






 

Kommentarer

  1. Ha det så bra på din lilla zoo-tripp ;-)
    Vi träffar alla våra barn och barnbarn den 25 och inte den 24 i år.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen