Att tänka på andra

är något som det är viktigt att göra och att lära våra barn att göra.
Känna empati för de som inte har det lika bra som vi.
Hemlösa och flyktingar med flera.
Nu har det startat en julklappsinsamling här i stan för flyktingbarn.
Så mina barnbarn hade samlat ihop två stora kassar med klappar till flyktingbarnen.
Slagit in dom fint och skrivit på paketen om innehållet passade till pojke eller flicka och till vilken ålder.
I dag åkte jag med dottern och det ena barnbarnet för att lämna klapparna till insamlingen.
Jag har aldrig sett mitt barnbarn så stolt som när hon fick lämna alla paketen under granen på insamlingen.
Hon tyckte att det kändes så bra att andra barn, som inte har några leksaker, nu får leksaker som de blir glada för.
Att få dela med sig till andra kändes väldigt bra.
Mitt mormorshjärta blir så varmt.
Underbara barn.
 

Kommentarer

  1. Känns toppen när man ser att det man försöker lära sina barn och barnbarn går fram. Verkligen en fin gest med julklapparna till alla barn som inte annars skulle få någon.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen