Orken försvann

Det känns som om jag varit på ett hårt gympass.
Helt slut och armar och ben är som överkokt spaghetti.

 Att jag är så slut beror på att det var ett himla busväder att vara ute och handla i idag.
Först snöade det och sen började det regna.
Det har regnat och blåst resten av dagen.
Så det har blivit isgator överallt, svårt att ta sig fram då.
Såg att det var likadant i resten av landet också.
Tur att jag skaffade såna där skor med broddar.
Men det var jobbigt att gå ändå, hade varit helt omöjligt utan broddarna.

Nu är jag iallafall hemma och inne i värmen.
Behöver bara värma rester till middagen, skööönt.
Så jag kan med gott samvete dricka mitt kaffe i lugn och ro och låta kroppen få återhämta sig lite.
Det är lustigt hur plötsligt orken kan försvinna ibland.

Kommentarer

  1. Usch, så otäckt med isgata. Då går man på helspänn för att inte slå på nosen. Skönt att du är inomhus nu och kan bara ta det lugnt och återhämta dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen